sâmbătă, 29 august 2009

In slujba deputatilor: 114 soferi, 216 femei de serviciu, zece bucatari si doi frizeri

Zece bucatari si sase cofetari aveau grija, in fiecare zi, de hrana celor 345 de deputati, precum si a celor peste 1300 de angajati ai Camerei Deputatilor. In primavara anului trecut, Directia pentru alimentatie a Camerei Deputatilor avea 98 de angajati, dar la restructurarea care a avut loc ulterior personalul a fost redus la numai 65 de persoane, avand in vedere ca aceasta era cea mai paguboasa directie. Teoretic, Directia pentru alimentatie ar fi trebuit sa-si acopere cheltuielile din propriile venituri, dar, in trimestrul unu al anului trecut, aceasta directie nu isi asigura nici macar plata salariilor. Intreaga schema de personal a Camerei Deputatilor prevedea, la 1 iulie, circa 1480 de posturi, de la secretarul general al acestei institutii, platit, la acel moment, cu peste 24 de milioane de lei, la cei 14 muncitori horticoli, plus un tractorist, care ingrijesc parcul din jurul Palatului Parlamentului si care castiga circa 2,4 milioane de lei pe luna, salariu brut. Functiile de conducere din structura Secretariatului General al Camerei Deputatilor erau in numar de numai 92, in timp ce femeile de serviciu, angajate la serviciul admnistrativ, sunt in numar de 216, salariul maxim al acestora fiind, la 1 iulie 2001, de numai 1,7 milioane de lei. Cancelaria presedintelui Camerei Deputatilor, Valer Dorneanu, oferea slujbe pentru 14 persoane, intre care un director general, un sef de cabinet, sapte consilieri si cinci referenti. Vicepresedintii Camerei aveau dreptul la numai cinci angajati, iar secretarii si chestorii la numai patru. Pe langa angajatii civili care muncesc la cabinetele membrilor Biroului Permanent al Camerei, presedintele si unii dintre vicepresedinti mai beneficiaza si de escorta asigurata de SPP. Si secretarul general al Camerei Deputatilor are propriul cabinet, condus de doi sefi de cabinet, unul cu studii medii si altul cu studii postliceale, plus un expert, un consilier si un director-consilier. In structura secretariatului tehnic care pregateste lucrarile Biroului Permanent se afla, pe langa experti si referenti, si doua bufetiere. Nici macar ziaristii care vin zilnic la Camera Deputatilor nu stiu, probabil, ca Palatul Parlamentului gazduieste un Muzeu al Parlamentului, cu trei angajati, un consilier si doi referenti. Nu este insa clar cam cati oameni viziteaza, intr-un an, acest muzeu. Mult mai putin vizibili decat muzeografii si arheologii de la Palatul Parlamentului sunt cei opt salariati de la serviciul de echipamente de supraveghere, care, alaturi de 29 de "inspectori 1A", se ocupa de ordinea si paza din interiorul cladirii Palatului Parlamentului. In schimb, pentru protectia contra incendiilor au fost angajate doar doua persoane, dintre care un expert, cu studii superioare. Personalul PSI este depasit numeric de cei doi frizeri si o coafeza, angajati la Centrul International de Conferinte din cadrul Camerei Deputatilor, la serviciul "organizare si prestatii". La Camera Deputatilor exista si un "serviciu dirigentie santier", la care lucreaza sapte experti cu studii superioare si un singur referent cu studii medii. Cei mai multi angajati se gaseau insa la directia pentru transporturi, 172 in total, dintre care 123 soferi 1A si, nu se stie de ce, un singur sofer 1B, platit ceva mai prost, plus un tractorist. Schema de personal este insa rezultatul unei restructurari lungi si chinuitoare, in care membrii Biroului Permanent au incercat sa salveze cat mai multi oameni din structurile aflate in subordine. Chestorul Laszlo Borbely a incercat, de exemplu, sa-i salveze de la restructurare pe bucatarii, cofetarii si barmanii de la Directia pentru alimentatie, Tudor Mohora a intervenit pentru majorarea numarului consilierilor de pe langa grupurile parlamentare, iar unii dintre membrii Biroului Permanent au cerut cate un consilier in plus. Pana si ingrijitoarele care urmau sa fie transferate de la Directia administrativa in structura Centrului International de Conferinte au reprezentat o problema, intrucat nu era clar daca trebuie platite de la buget sau din veniturile extrabugetare obtinute de acest centru. In toamna, membrii Biroului Permanent au decis, se pare, asupra unei noi restructurari a personalului, insa rezultatele acestei decizii nu au fost facute publice.