Adriean Videanu, primarul Capitalei, a ridiculizat, ieri, intr-o conferinta de presa, propunerea ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, privind extinderea retelei de metrou spre aeroportul Otopeni, catalogand-o "mocanita pentru Bucuresti".
"Mocanita va pleca din Gara de Nord spre Chitila, pe traseul caii ferate, apoi spre Mogosoaia, pentru a ajunge la aeroport, astfel incat calatorii vor putea admira liniile de cale ferata". De fapt, edilul sef este nemultumit ca ministrul ignora proiectul elaborat de municipalitate, in colaborare cu specialisti romani si reprezentanti ai Misiunii SAPROF a Guvernului japonez, prin care "nu se doreste legarea centrului Capitalei de Aeroportul "Henri Coanda" Otopeni, ci rezolvarea problemei de transport in zona de nord" a Bucurestiului. "Aceasta este unica solutie care anticipeaza blocarea traficului in zona de nord a Bucurestiului, tinand cont de faptul ca Aviatiei, Baneasa sunt lipsite total de acest mijloc de transport", a spus edilul municipal.
Potrivit lui Videanu, specialistii romani si cei japonezi au analizat toate variantele de extindere a metroului pentru zona de nord a Capitalei si ca singurele relatii fezabile sunt cele pe care le-a propus municipalitatea. Primarul Capitalei a mai aratat ca in 24 ianuarie a.c., Guvernul Japoniei a aprobat un credit
de 300 de milioane de euro pentru proiectul municipalitatii, si a explicat ca ar fi "o mare eroare" daca Guvernul Romaniei nu ar lua o decizie mai repede in privinta utilizarii acestor bani de catre Metrorex.
Orban, hot de proiecte
O alta nemultumire a primarului general este generata de intentia declarata a ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, de trecere sub autoritatea Guvernului a RATB, Administratiei Strazilor si a sistemului de semaforizare din Bucuresti. "Pe vremea cat era viceprimar al Capitalei, dl. Orban dorea ca metroul sa treaca la municipalitate. Acum, el vrea sa infiinteze Autoritatea Metropolitana de Transport, care sa contina toate serviciile publice de interes local ale Bucurestiului". "Creierul" acestui proiect, Gheorghe Udriste, seful Direciei Infrastructura Transporturi din cadrul Primariei Capitalei, chiar il acuza pe Orban ca i-a furat munca depusa pentru infiintarea AMT - autoritate care nu era prevazuta sa fie subordonata Guvernului: "Dl. Orban nu face decat ce a facut si pana acum: taie panglici si isi insuseste proiecte pe care le-au realizat altii, dorind sa puncteze cat mai mult in campania
electorala pe care o face".
Ludovic Orban prezenta, la sfarsitul saptamanii trecute, un proiect al Ministerului Transporturilor privind estinderea liniei de metrou Bucuresti-Otopeni, anuntand ca "in maximum o luna, studiul de fezabilitate va fi pregatit pentru ca Guvernul sa aprobe indicatorii tehnico-economici ai liniei de metrou Bucuresti-Otopeni". In acest fel, studiul deja platit de CGMB este aruncat la cos.
Directorul Udriste ne-a mai declarat ca proiectul propus de ministrul Orban anuleaza, practic, munca de ani buni a specialistilor municipalitatii, dar si banii cheltuiti pentru studiul de fezabilitate. In plus
, nu poate fi comparat "nici ca valoare, nici ca importanta" cu cel realizat de municipalitate. "Mocanita este o alternativa pe care ministrul Orban vrea s-o puna la dispozitia calatorilor, pentru a admira intreg complexul de linii de cale ferata din Gara de Nord-CFR Chitila-Mogosoaia - Urziceni, spre Snagov", ne-a precizat Udriste.