n tribunal britanic a decis că nu există suficiente probe pentru a-i condamna pe cei opt care plănuiau să arunce în aer şapte avioane, cu explozibili lichizi, în 2006.
Abdulla Ahmed Ali, Assad Sarwar si Tanvir Hussain
Trei bărbaţi au fost condamnaţi luni pentru conspiraţie în vederea comiterii unei crime, pentru tentativa de atentat terorist din 2006 care a schimbat radical modul în care călătorim cu avionul: celebrul plan de a arunca în aer avioane care călătoreau către America cu ajutorul unor explozibili lichizi. Juriul britanic nu i-a condamnat însă pe potenţialii terorişti pentru cea mai gravă acuzaţie, aceea de a fi participat la complotul care s-ar fi putut solda cu cel mai mare atentat terorist după 11 septembrie.
Reprezentanţii Coroanei britanice aduseseră acuzaţii împotriva a opt bărbaţi care doreau să arunce în aer şapte avioane cu 1.500 de persoane la bord.
Juraţii de la Tribunalul din Woolwich au hotărât însă, după 56 de ore de deliberări, că principala acuzaţie adusă de procurori nu este suficient demonstrată. Cei trei condamnaţi, şeful grupului - Abdulla Ahmed Ali, constructorul bombelor -, Assad Sarwar şi Tanvir Hussain, au pledat „vinovat“ pentru acuzaţiile de conspiraţie în vederea producerii de explozii, dar doar în scop mediatic, nu pentru a ucide persoane, dorind să atragă atenţia asupra sorţii arabilor din Palestina şi Liban. Unul dintre acuzaţi, Mohammed Gulzar, pe care procurorii îl acuzau că a venit în Marea
Britanie din Pakistan pentru a supraveghea atentatul, a fost achitat.
Alţi patru acuzaţi, care recunoscuseră anterior, prin înregistrări video tipice atentatorilor sinucigaşi, participarea la conspiraţie, nu au fost condamnaţi. Sentinţa pentru cei trei condamnaţi va fi dată
pe 3 octombrie, dar procurorii pot formula recurs.
În timpul procesului, oameni de ştiinţă au demonstrat că substanţele deţinute de atentatori ar fi produs
, prin amestecare, explozibili capabili să creeze găuri importante în fuzelajul unui avion. MI5 a prezentat, pe lângă înregistrările video specifice atentatorilor sinucigaşi produse de cei opt acuzaţi (în care vorbeau de „bucăţi de corpuri răspândite pe străzi“), înregistrări proprii care dovedeau participarea lor la complot. Totuşi, juraţii au considerat că probele nu sunt suficiente pentru
a-i condamna pe acuzaţi pentru complot terorist aviatic.
Din august 2006, momentul în care atentatorii au fost arestaţi, s-au schimbat regulile privind bagajul de mână în avion: nu mai este permis transportul
de lichide decât în cantităţi infime, pentru a evita posibilitatea declanşării unor explozii.
După anunţarea verdictului, guvernul britanic a început să fie supus presiunilor din partea companiilor aviatice pentru a înlătura restricţiile privind bagajul de mână. Reprezentanţii companiilor susţin că pericolul prezentat de transportarea de lichide la bordul avionului nu este atât de mare.